Byggesaksbehandler

Grong kommune er vertskommune for kommunene Namsskogan, Røyrvik og Lierne innenfor fagområdene byggesaksbehandling, arealplanlegging, GIS og oppmåling. Dette gjør at vi har en avdeling med et godt fagmiljø som jobber med varierte og interessante oppgaver i hele Indre Namdal.

Da en av våre byggesaksbehandlere planlegger å gå av med pensjon, utlyser vi nå ut en 100%-stilling som byggesaksbehandler. Som byggesaksbehandler i Grong kommune vil du kunne jobbe med varierte saker innenfor hele byggesaksfaget. Saksbehandlingen vil kunne berøre temaer som f.eks. plan-, og bygningsloven, forurensningsloven, natur-/miljøverdier, kulturminner, friluftsliv, reindrift og landbruk.

Aktuelle arbeidsoppgaver kan være:

  • Behandling av bygge- og delingssøknader.
  • Behandling av søknader om dispensasjon.
  • Veiledning til publikum.
  • Tilsyn etter plan- og bygningsloven.
  • Saksbehandling etter forurensningsloven.
  • Saksforberedelse og saksbehandling til politiske utvalg
  • Deltakelse i andre kommunale prosesser.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning, gjerne fra høyskole og/eller universitet. Gjerne erfaring fra fagområdet.
  • Kjennskap til plan- og bygningsloven er en fordel.
  • Gode digitale ferdigheter.
  • God norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne.
  • Førerkort kl. B

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeidsevner og evne til å skape tillit.
  • Samfunnsengasjert og god gjennomføringsevne.
  • God på selvstendig oppgaveløsning.
  • God arbeidskapasitet og fleksibel i forhold til varierte arbeidsoppgaver.
  • Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale.
  • Fleksibel arbeidstidsordning.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP.

Ønsker du flere opplysninger om stillingen, kan du ta kontakt med avdelingsleder plan, byggesak, GIS og oppmåling, Odin Magnus Johnson, telefon 469 32 510 – odin.johnson@grong.kommune.no

Søknadsfrist: 12. januar 2024

Søk på stillingen her