- 50% fast stilling som pedagogisk psykologisk rådgiver (st.nr. 29/20)
- 50% fast stilling som logoped (st. nr. 30/20)
Pedagogisk psykologisk rådgiver i 50% fast stilling
Arbeidsoppgaver:
Utredning/kartlegging, rådgivning, veiledning og saksbehandling i et helhetlig perspektiv knyttet til barn, unge og voksne innenfor fagområdet og aktuelt lovverk. Bistå skolene i arbeidet med skolemiljøsaker, og systemsaker i barnehage/skole.
Vi søker en person som har:
- Relevant utdanning innen spesialpedagogikk, pedagogikk, psykologi eller tilsvarende- fortrinnsvis på masternivå.
- Erfaring fra arbeid i PPT og/eller jobbet med barn/unge med reguleringsvansker, store tilpassingsbehov og særlig tilrettelegging.
- God kunnskap om grunnleggende læring og kunnskapsanvendelse.
- Veiledningskompetanse, evne å skape gode relasjoner og kunne gjennomføre vanskelige og krevende samtaler.
- Grunnskolekompetanse/undervisningskompetanse.
- God digital kompetanse, og gjerne kjennskap til relevant fagprogram.
Logoped 50% fast stilling
Arbeidsoppgaver:
Kartlegging, testing, utredning og saksbehandling med tanke på ulike former for kommunikasjonsvansker, talevansker og munnmotoriske vansker. Logopedisk veiledning og opplæring knyttet til dette.
Vi søker en person som har:
- Logopedutdanning.
- Kjennskap til ASK.
- Veiledningskompetanse.
- God kunnskap om grunnleggende læring og kunnskapsanvendelse.
- God digital kompetanse, og gjerne kjennskap til relevant fagprogram.
Personlige egenskaper ift stillingene:
- Stor grad av selvstendighet.
- God norsk muntlig og skriftlig formidlingsevne.
- Kunne arbeide strukturert og målrettet.
- Kunne samarbeide og jobbe godt i team.
- Evne til å håndtere konflikter.
- Robust, evne til å håndtere stress på en hensiktsmessig måte.
- Evne til å lytte, ha empati, og representerer gode verdier og holdninger.
- God kunnskap om barns behov og ulike hjelpebehov- være opptatt av barn og foreldres rettssikkerhet.
- Utviklings- og løsningsorientert.
- Forvaltningskunnskap og korrekt saksbehandlingskunnskap.
Organisasjonen vil være i stadig endring. Det er derfor et krav at den som tilsettes er fleksibel i forhold til endringer i arbeidsoppgaver, samarbeidspartnere og organisatorisk plassering.
Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet.
Vi tilbyr:
Varierte arbeidsoppgaver, mulighet for veiledning i samhandling med de andre ansatte. Deltakelse i spennende interkommunalt samarbeid og tverrfaglig arbeid i team med andre faggrupper. Lønn etter avtale. Attraktiv pensjonsordning, med 2 % pensjonsinnskudd.
Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det kreves at ansatte kan benytte egen bil i tjenesten i tillegg til kommunens leiebiler. En god del reisevirksomhet må påregnes, selv om mye foregår via digitale flater.
Det kreves innlevert politiattest før tiltredelse.
Minimum to referanser må oppgis i søknad.
Søknadsfrist: 31.desember 2020
Har du spørsmål om stillingene
Kontakt avdelingsleder eller fagleder for PPT.
Avdelingsleder Trine Gartland Gåsbakk, 971 98 970, eller Fagleder PPT Tone Dahl, 414 44 408.