Pedagogisk psykologisk rådgiver og logoped

Indre Namdal PPT har følgende stillinger ledige:
  • 50% fast stilling som pedagogisk psykologisk rådgiver (st.nr. 29/20)
  • 50% fast stilling som logoped (st. nr. 30/20)
Stillingene kan sees i sammenheng og kombineres med hverandre.
Du kan søke på begge stillingene i samme søknad. Du må opplyse om du søker på én eller begge stillingene.

Pedagogisk psykologisk rådgiver i 50% fast stilling

Arbeidsoppgaver:

Utredning/kartlegging, rådgivning, veiledning og saksbehandling i et helhetlig perspektiv knyttet til barn, unge og voksne innenfor fagområdet og aktuelt lovverk. Bistå skolene i arbeidet med skolemiljøsaker, og systemsaker i barnehage/skole.

Vi søker en person som har:

  • Relevant utdanning innen spesialpedagogikk, pedagogikk, psykologi eller tilsvarende- fortrinnsvis på masternivå.
  • Erfaring fra arbeid i PPT og/eller jobbet med barn/unge med reguleringsvansker, store tilpassingsbehov og særlig tilrettelegging.
  • God kunnskap om grunnleggende læring og kunnskapsanvendelse.
  • Veiledningskompetanse, evne å skape gode relasjoner og kunne gjennomføre vanskelige og krevende samtaler.
  • Grunnskolekompetanse/undervisningskompetanse.
  • God digital kompetanse, og gjerne kjennskap til relevant fagprogram.

Logoped 50% fast stilling

Arbeidsoppgaver:

Kartlegging, testing, utredning og saksbehandling med tanke på ulike former for kommunikasjonsvansker, talevansker og munnmotoriske vansker. Logopedisk veiledning og opplæring knyttet til dette.

Vi søker en person som har:

  • Logopedutdanning.
  • Kjennskap til ASK.
  • Veiledningskompetanse.
  • God kunnskap om grunnleggende læring og kunnskapsanvendelse.
  • God digital kompetanse, og gjerne kjennskap til relevant fagprogram.

Personlige egenskaper ift stillingene:

  • Stor grad av selvstendighet.
  • God norsk muntlig og skriftlig formidlingsevne.
  • Kunne arbeide strukturert og målrettet.
  • Kunne samarbeide og jobbe godt i team.
  • Evne til å håndtere konflikter.
  • Robust, evne til å håndtere stress på en hensiktsmessig måte.
  • Evne til å lytte, ha empati, og representerer gode verdier og holdninger.
  • God kunnskap om barns behov og ulike hjelpebehov- være opptatt av barn og foreldres rettssikkerhet.
  • Utviklings- og løsningsorientert.
  • Forvaltningskunnskap og korrekt saksbehandlingskunnskap.

Organisasjonen vil være i stadig endring. Det er derfor et krav at den som tilsettes er fleksibel i forhold til endringer i arbeidsoppgaver, samarbeidspartnere og organisatorisk plassering.
Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet.

Vi tilbyr:

Varierte arbeidsoppgaver, mulighet for veiledning i samhandling med de andre ansatte. Deltakelse i spennende interkommunalt samarbeid og tverrfaglig arbeid i team med andre faggrupper. Lønn etter avtale. Attraktiv pensjonsordning, med 2 % pensjonsinnskudd.

Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det kreves at ansatte kan benytte egen bil i tjenesten i tillegg til kommunens leiebiler. En god del reisevirksomhet må påregnes, selv om mye foregår via digitale flater.

Det kreves innlevert politiattest før tiltredelse.

Minimum to referanser må oppgis i søknad.

Søknadsfrist: 31.desember 2020

Har du spørsmål om stillingene
Kontakt avdelingsleder eller fagleder for PPT.

Avdelingsleder Trine Gartland Gåsbakk, 971 98 970, eller Fagleder PPT Tone Dahl, 414 44 408.