Indre Namdal barnevern- og PPT er en samorganisert interkommunal tjeneste etter vertskommuneprinsippet. Tjenesten innbefatter fra 2021 kommunene Grong, Høylandet, Namsskogan, Røyrvik og Lierne. Grong kommune er vertskommune.
Barneverntjenesten har følgende stilling ledig: 100% fast stilling som kontaktperson/saksbehandler
Arbeidsoppgaver
Hovedansvar for fremdrift i enkeltsaker med saksbehandling og oppfølging etter Lov om barneverntjenester. Arbeidet medfører stor grad av kontakt med brukerne: barn/ungdom, foreldre/foresatte, private og offentlige samarbeidsparter.
Vi søker en person som har:
- Minimum 3-årig sosialfaglig høgskoleutdanning, alternativt annet relevant høgskoleutdanning/universitetsutdanning- fortrinnsvis på masternivå jfr barnevernreform/oppvekstreform fra 2022.
- Nasjonale prioriterte videreutdanninger innen barnevern er ønskelig, men også annen relevant videreutdanning.
- Gjerne relevant praksis fra saksbehandling i barnevernsarbeid i førstelinje.
- Veiledningskompetanse.
- God digital kompetanse, og gjerne kjennskap til relevant fagprogram som Familia.
- Kompetanse og erfaring med barnevernloven og forvaltningsloven.
- Gjerne erfaring med å legge frem saker i rettssammenheng.
Ønskelig personlige egenskaper:
- Stor grad av selvstendighet.
- God norsk muntlig og skriftlig formidlingsevne.
- Kunne arbeide strukturert og målrettet.
- Kunne samarbeide og jobbe godt i team.
- Evne til å håndtere konflikter.
- Robust, evne til å håndtere stress på en hensiktsmessig måte.
- Evne til å lytte, ha empati, og representerer gode verdier og holdninger
- God kunnskap om barns behov og ulike hjelpebehov- være opptatt av barn og foreldres rettssikkerhet
- Utviklings- og løsningsorientert
- Forvaltningskunnskap og korrekt saksbehandlingskunnskap
Organisasjonen vil være i stadig endring. Det er derfor et krav at den som tilsettes er fleksibel i forhold til endringer i arbeidsoppgaver, samarbeidspartnere og organisatorisk plassering.
Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet.
Vi tilbyr:
Varierte arbeidsoppgaver, mulighet for veiledning i samhandling med de andre ansatte. Deltakelse i spennende interkommunalt samarbeid og tverrfaglig arbeid i team med andre faggrupper. Lønn etter avtale. Attraktiv pensjonsordning, med 2 % pensjonsinnskudd.
Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det kreves at ansatte kan benytte egen bil i tjenesten i tillegg til kommunens leiebiler. En god del reisevirksomhet må påregnes, selv om mye foregår via digitale flater.
Det kreves innlevert politiattest før tiltredelse.
Minimum to referanser må oppgis i søknad. Originaler eller bekreftende kopier av vitnemål og attester tas med til et eventuelt intervju.
Har du spørsmål om stillingen?
Kontakt avd.leder Trine Gartland Gåsbakk, mob: 971 98 970, eller barnevernleder Bente Jakobsen, mob: 481 46 185.
Søknadsfrist: 29. januar 2021