Kontaktpersoner – Midtre Namdal barneverntjeneste

Kontaktpersoner Midtre Namdal barnevernstjeneste, inntil 3 x 100 % faste stillinger

Vi ser etter deg som har et stort engasjement for barn, unge og deres familier!

Barneverntjenesten i Midtre Namdal har flyttet inn i nye, moderne lokaler i Forsikringsgården i Namsos sentrum, og er en av tre tjenester i Barne- og familietjenesten i kommunen. Barneverntjenesten er interkommunal for kommunene Namsos, Overhalla og Flatanger.

Vi er ca 35 ansatte, og er organisert i ulike team. Barneverntjenesten har egne familieveiledere i veiledningsteamet. Vi deltar i barnevernvaktsamarbeid sammen med Innherred og Namdalen, og vi deltar i læringsnettverk sammen med barneverntjenestene i ytre og indre Namdal.

I midtre Namdal barneverntjeneste er vi opptatt av barn og familiers medvirkning, og vi bruker bl.a. aktivt Familieråd som arbeidsmåte. Tverrfaglig samarbeid med andre instanser er sentralt i arbeidet.

Hos oss får du muligheten til å jobbe i en spennende organisasjon i utvikling med mål om god kvalitet på tjenestene. Her har du muligheten til å være med på å forme en tjeneste til beste for barn som har behov for barnevernets oppgaver.

I møte med oppvekstreformen vil vi framover forme hvordan vi skal arbeide innen oppvekstreformens rammer og mål, og utvikle tjenestene barneverntjenesten tilbyr i samarbeide med andre aktuelle instanser.

Vi har ledige stillinger som kontaktperson i barneverntjenesten

Arbeidsoppgaver:

Saksbehandling etter Lov om barneverntjenester
Direkte samarbeide med barn, unge, deres familie og øvrig nettverk
Bidra til kvalitet i det barnevernfaglige arbeidet
Kommunenes representant i fylkesnemnda og øvrige rettssystem
Bidra til god samhandling og ressursutnyttelse i avdelingen
Samarbeid med aktuelle instanser

Kvalifikasjoner:

Trygg fagperson med minimum 3-årig bachelorutdanning fortrinnsvis som barnevernspedagog eller sosionom, eller annen relevant utdanning
Ønskelig med erfaring fra kommunalt barnevern
Du har evne til å samarbeide med barn, unge og deres familier
Du har god samhandlingskompetanse og faglig forståelse
Kompetanse om og erfaring med lovarbeid, spesielt barnevernloven og forvaltningsloven
Videreutdanning og/eller mastergrad er ønskelig, men kreves ikke

Personlige egenskaper:

Du er engasjert, og har faglig trygghet
Du evner å ta initiativ og arbeide selvstendig, strukturert og målrettet
Du har god arbeidskapasitet, gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter både muntlig og skriftlig
Du er varm, trygg, raus, romslig og tydelig
Du er positiv og god på å motivere og inspirere
Du bidrar til et positivt arbeidsmiljø
Du har evne til å arbeide selvstendig, men også i samarbeid med andre

Vi kan tilby:

Varierte arbeidsoppgaver i et interessant fagfelt i utvikling
Veiledning
Deltagelse i interkommunalt og tverrfaglig samarbeid
Bruk av tjenestebil
Lønn etter tariff

Personlige kvalifikasjoner blir vektlagt ved utvelgelsen.
Det bes om at det opplyses i søknad om følgestilling også er av interesse
Politiattest må leveres før tilsetting

Organisasjonen vil være i stadig endring. Det er derfor et krav at den som tilsettes er fleksibel i forhold til endringer i arbeidsoppgaver, samarbeidspartnere og organisatorisk plassering. Søkere som mener å ha fortrinn av stilling, bes opplyse om dette i søknaden jfr. HTA 2.3.1

Dokumentasjon på utdanning og praksis skal ikke sendes inn, men legges fram i forbindelse med intervju.
Dette gjelder også for interne søkere.

Søknadsfrist: 20. februar 2023

Søknad med CV sendes elektronisk her

Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Innbyggertorget Namsos kommune.
Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette – jfr. Offentlighetsloven §25.