Rådgiver byggesak

Ved enhet for byggesak, oppmåling og plan er det ledig en 100 % stilling som byggesaksbehandler.

Enheten inngår i ansvarsområdet Teknisk, som består av enhetene kommunalteknikk, byggdrift, plan/byggesak, prosjekt og brann.

Enheten har ansvaret for behandling av bygge- og delesaker, tilsynsvirksomhet, veiledning i henhold til plan- og bygningsloven, samt deler av kommunens eiendomsforvaltning.

Pr. i dag består enhet for plan/byggesak av 3 jurister, 1 ingeniør og 2 eiendomslandmålere. På grunn av høy aktivitet og en positiv utvikling i regionen, har kommunen behov for å styrke kapasiteten innen byggesak og plan, Vi ønsker å styrke laget med deg som har utdanning/erfaring innen fagretninger som f.eks. ingeniør/byggingeniør, eller juridisk bakgrunn. Vi ser fordelen av å ha ansatte med ulik faglig bakgrunn, der vi kan dra nytte av og lære av hverandre for å oppnå best mulig resultat i både saksbehandling og veiledning. Vi samarbeider også på tvers med andre enheter i kommunen, som enhet for kommunalteknikk og avdelingen Samfunn og strategi.

Arbeidsoppgaver:

  • Behandle innkomne søknader og henvendelser.
  • Forberede saker for politisk behandling.
  • Gjennom arbeidet vil du ta stilling til mange ulike byggesøknader. Du får være med på å påvirke kvaliteten i det bebygde og ubebygde miljøet i kommunen.
  • Veilede publikum i forkant av innsending av søknader.
  • Bidra i arbeidet med digitalisering.
  • Tilsyn.
  • Andre oppgaver som hører inn under arbeidsområdet til Teknisk.
  • Stillingens arbeidsoppgaver vil bli forsøkt tilpasset den erfaring og kompetanse som aktuelle kandidater vil bringe med seg.

Kvalifikasjoner:

  • Vi søker primært etter medarbeidere med byggteknisk, planfaglig eller juridisk utdanning på høyskole/universitetsnivå.
  • Kandidater med annen relevant utdanning og erfaring fra fagområdet vil også bli vurdert.
  • Vi oppfordrer også nyutdannede til å søke.
  • Det forutsettes god digital kompetanse og interesse.
  • Søkere må kunne snakke og skrive godt norsk og ha god formidlingsevne.

Personlige egenskaper:

  • Vi søker medarbeidere som er strukturerte, selvstendige, beslutningsdyktige og har gode samarbeidsevner.
  • Vi er opptatt av å gi god service og å ha god kommunikasjon med innbyggerne.
  • Vi legger vekt på faglig engasjement, initiativ og interesse for faglig utvikling.
  • Det vil ved tilsettingen bli lagt vekt på søkerens personlige egenskaper.

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale
  • Faglig utfordrende og interessante oppgaver
  • Et tverrfaglig og godt arbeidsmiljø
  • Mulighet for faglig utvikling, etter- og videreutdanning
  • Behjelpelig med bolig og ev. barnehageplass
  • Fleksibel arbeidstid
  • Offentlig tjenestepensjon

For nærmere informasjon om stillingen, kontakt: Enhetsleder, Eli Egge, mob: 416 94 255 – eli.egge@naroysund.kommune.no

Søknadsfrist: 12. mars 2023

Søk på stillingen her