Sykepleiere

Bindal kommune har 2 faste ledige stillinger som sykepleier.

Ved Bindal sykehjem er det ledig 100 % fast stilling som sykepleier, med tiltredelse 17.01.2022.

I helse og omsorg er det gjort mange nye investeringer for å tilpasse oss ny teknologi med mål om en kvalitetsforbedring og brukervennlige løsninger i hverdagen. Deler av sykehjemmet er nyrenoverte og det flyttes i disse dager inn i arealene, hvor det er montert takheis på alle rom direkte inn til badet. Det er tatt i bruk nytt pasientvarslingssystem med to-veis tale og muligheter for tilkobling av ulike sensorer. I tillegg er hoved-kjøkken, vaskeri, garderober og båre- og seremonirom blitt renovert med ny teknologi. I forbindelse med legemiddelhåndtering er det investert i lukket medisinsløyfe som et kvalitetsforbedring. For å organisere arbeidsdagen og kvalitetssikre at oppgaver blir utført er det investert i IKOS systemet i pleieavdelingen.Det er ny adgangskontroll over hele bygget.

Kort om stillingen:

Ved institusjonen er det totalt 25 plasser som fordeler seg på langtidsplasser, korttidsplasser av ulike kategorier, avlastning og kommunalt akutt døgnopphold. Institusjonen har egen avdeling for demente
Inngår i et team med sykepleiere, helsefagarbeidere og assistenter som jobber tett med pasientene på sykehjemmet. Nært samarbeid med avdelingene kjøkken, vaskeri og renhold
Samarbeider tett tverrfaglig med hjemmetjenesten, lege, fysioterapeut, ergoterapeut og psykisk helse for å få til et helhetlig pasientforløp
Årsturnus med 17 helger pr år

Ansvarsområdet og arbeidsoppgaver:

  • Ha ansvaret for sykepleiefaglig observasjon, tiltak og oppfølging av pasienter.
  • Bidra til å sikre forsvarlig pleie- og omsorgstjenester, og at oppgaver utføres i tråd med kvalitetskrav og lovverk
  • Bidra til et godt samarbeid med pasienter og pårørende
  • Være aktiv pådriver for å skape et godt fagmiljø og bidra til samarbeid på tvers av faggruppene
  • Opplæring og faglig veiledning av kollegaer

I Bindal kommune er det ledig 100 % stilling som sykepleier, -tiltredelse 17.01.2022. Arbeidssted er for tiden i helse- og omsorgsavdelingen, avdeling hjemmetjenesten.

I hjemmetjenesten er helsehjelp i hjemmet tverrfaglig sammensatt med ergoterapeut, fysioterapeut og kreftsykepleier. I helse og omsorg er det gjort mange nye investeringer for å tilpasse oss ny teknologi med mål om kvalitetsforbedring og brukervennlige løsninger i hverdagen. Det er tatt i bruk nytt pasientvarslingssystem med to-veis tale og muligheter for tilkobling av ulike sensorer. For å organisere arbeidsdagen og kvalitetssikre at oppgaver blir utført er det investert i IKOS systemet.

Kort om stillingen:

Stillingen er i turnus som bistår brukere i bolig 24/7. Inngår i et team med sykepleiere, vernepleiere og helsefagarbeidere som jobber tett med brukerne. Samarbeider tett tverrfaglig med hjemmetjenesten, lege, fysioterapeut, ergoterapeut og psykisk helse for å få til et helhetlig pasientforløp. Stillingen er i årsturnus med 17 helger pr år

Ansvarsområdet og arbeidsoppgaver:

  • Ha ansvaret for sykepleiefaglig observasjon, tiltak og oppfølging av brukere
  • Bidra til å sikre forsvarlig pleie- og omsorgstjenester, og at oppgaver utføres i tråd med kvalitetskrav og lovverk
  • Bidra til et godt samarbeid med brukere og pårørende
  • Være aktiv pådriver for å skape et godt fagmiljø og bidra til samarbeid på tvers av faggruppene
  • Opplæring og faglig veiledning av kollegaer

Felles for begge stillingene:

Vi ønsker du at har:

  • Fullført sykepleierfaglig høgskole utdanning
  • Nasjonal norskprøve nivå 3, og gode kommunikasjonsferdigheter
  • Fordel med erfaring fra geriatri, psykiatri, palliasjon og velferdsteknologi
  • God datakompetanse, – vi har Visma profil og digitale kvalitetssystem

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Du evner å arbeide målrettet, selvstendig, strukturert og ansvarsbevisst
  • Du har god serviceholdning og godt humør
  • Være fleksibel i forhold til arbeidsoppgaver og være en bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
  • Faglig fokusert og liker utfordringer.
  • Ønskelig med evne til å jobbe i miljø i omstilling

Vi tilbyr:

  • Trivelig arbeidsplass med god opplæring, oppfølging med fadderordning og veiledning.
  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver i et aktivt, lærende og engasjerende arbeidsmiljø
  • Et bredt spekter av faglige utfordringer med brukere i alle aldersgrupper og ulike hjelpebehov
  • Opplæring i fagsystem som avdelingen bruker
  • Egen avlønning og stipendordning for ansatte under sykepleie- eller vernepleieutdanning

Som følge av ansettelse kan det bli ledighet i andre stillinger med tilsvarende kvalifikasjonskrav. Søkerliste vil da benyttes til å rekruttere inn i disse stillingene.

Nærmere opplysninger fås ved henvendelse til:

Bindal Sykehjem, leder institusjon Heidi Pedersen, tlf 482 24 778/957 64 860 – heidi.pedersen@bindal.kommune.no

Hjemmetjenesten, leder hjemmetjenesten Anita Steffenakk Lund, tlf 482 13 845 – anita.s.lund@bindal.kommune.no

For stillingen gjelder tilsetting, lønn og arbeidsvilkår iht. gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, herunder pliktig medlemskap i KLP med 2 % innskudd.

Gyldig politiattest må framlegges før tiltredelse av stilling.

Søknad med CV sendes postmottak@bindal.kommune.no, innen 15. november 2021

CV vil bli brukt som grunnlag i utvidet søkerliste. Vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju.