Teknisk Rådgiver

Vil du forbedre Telenor sine prosesser knyttet til kunde og ordre?

Vi søker deg som kan både løse konkrete oppgaver og bidra til forbedringer i prosesser. Dette innebærer at du aktivt jobber med flere ulike miljøer med problemstiller knyttet til bestillinger/leveranse, data om kunden og ordre. Teamet ditt har ansvar for kundeavtaler, større bestillinger og endringer, samt avstemming av data mellom våre verdikjeder

Vårt ambisiøse mål for fremtiden er å bli våre kunders favorittpartner i deres digitale hverdag. Skal vi lykkes med dette trenger vi gode tekniske prosesser og kontinuerlig forbedring av disse.

Telenor Norge sin faktura- og kredittavdeling i Rørvik er en av de største avdelingene i Telenor utenfor Fornebu, og behandler årlig en kontantstrøm på ca. 30 milliarder fra Telenors kunder. Dette gjøres på en effektiv måte ved å bruke store IT-systemer til ordrebehandling, fakturering og innkreving.

I tillegg til faktura-kredittavdelingen har også Telenor Bedrift et av sine kundesenter med 80 medarbeidere i Rørvik.

Hverdagen din vil bestå av:

  • Driftsoppgaver knyttet til våre ansvarsområder
  • Prosessforbedring, digitalisering/automatisering (RPA)
  • Feilmelding (Incident og Problems)
  • Saksbehandling og avvikshåndtering i våre prosesser
  • Datauttrekk og analyse – Business Intelligence
  • Kravspesifisering (Change)

Vi ser gjerne at du har:

  • Minimum 3 år høyere utdanning, fortrinnsvis innen IT
  • * Vi oppfordrer nyutdannede til å søke
  • Evner til systematisk analyse og koordinering
  • Kjennskap til metode og verktøy innen Business Intelligence, SQL eller scripting er ønskelig
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne i norsk og engelsk

Hvorfor skal du velge Telenor?

  • En utfordrende og interessant arbeidshverdag preget av kontinuerlig læring, i et miljø hvor du har mange å sparre med og lære av
  • En organisasjon med høye og høyt forankrede ambisjoner for sikkerhet, og med sikkerhet og samfunnsansvar i hjertet av sin virksomhet
  • Gode kantineordninger med flere valgmuligheter
  • Kontorlokaler i naturskjønne omgivelser ved Nærøysundet
  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor
  • Aksjeprogram for våre ansatte
  • God lønn og pensjonsordning
  • Annen viktig informasjon:

Vi bakgrunnssjekker kandidater gjennom Semac

Søknadsfrist: 04. april 2021
Antall stillinger: 2
Lokasjon: Rørvik

Søk på stillinger her

Har du spørsmål om stillingen kan du ta kontakt med rekrutterende leder Åke Ivar Rønningen på tlf: 909 45 970

Du må være, eller kunne bli, sikkerhetsklarert

Det er viktig for oss i Telenor å ta hensyn til deg som kandidat i en eventuell intervjuprosess. Vi vil derfor tilpasse intervjuprosessen gjennom å tilby fleksible online intervjumuligheter.

Om Telenor Norge
Telenor Norge AS er landets største digitale tjenesteleverandør innenfor telekommunikasjon- og datatjenester. I Telenor tror vi på de mulighetene teknologien gir til å forbedre og forenkle menneskers hverdag. Vi har over 150 års fartstid med å levere samfunnskritiske tjenester av høy kvalitet til kundene våre. Underveis har vi evnet å utforske nye ideer som er tilpasset dagens og fremtidens kunder og tatt en ledende posisjon i den digitale utviklingen. Vi har 3300 medarbeidere fordelt på 20 kontorer i hele Norge, og vi er en del av Telenor Group, som har virksomhet i åtte land. Våre tjenester og produkter bidrar til økt produktivitet og gir tilgang til alt av digitalt innhold. Vår sikkerhets- og beredskapsorganisasjon jobber døgnkontinuerlig med å trygge våre kunder, og vi tar et særlig samfunnsansvar for å skape trygghet for barn og unge på nett.
Hovedkontoret vårt ligger på Fornebu i Bærum. Les mer om Telenor Norge på www.telenor.no