Koordinator forebygging

Brenner du for at barn og unge skal ha gode oppvekstvilkår?

Vi tilbyr en spennende 100 % fast stilling som Koordinator forebygging i Namsos kommune.

Kommunen er i en positiv utvikling i arbeidet for inkludering, tidlig innsats og koordinerte tjenester. Kommunens arbeidsprosess Trygg Arena skal forbedre samarbeidet omkring tjenester til barn, unge og deres familier. Prosessen skal bidra til at alle barn, unge og deres familier får den støtten og hjelpen de behøver for å mestre eget liv.

Koordinator forebygging er en helt ny stilling som er underlagt virksomhetsleder for barne- og familietjenesten som har fag-, økonomi- og personalansvar for koordinatoren. I denne stillingen blir du en del av et faglig sterkt og hyggelig arbeidsmiljø som finner de beste løsningene sammen.

Aktuelle arbeidsoppgaver:

  • Administrative og faglige oppgaver for koordinering, samhandling og utførelse av forebyggende arbeid i Namsos kommune.
  • Prosessdriver for utvikling av rusforebyggende modell i Namsos kommune.
  • Samordning av forebyggende innsatser med utgangspunkt i Bedre Tverrfaglig Innsats – BTI som samhandlingsmodell.
  • Implementeringsstøtte BTI.
  • Medansvar i å lykkes i arbeidet for å nå målsetningene i oppvekstreformen.
  • Være i kontakt med barn og unge.

Arbeidsoppgavene kan bli endret i tråd med kommunens satsninger rettet mot barn og unge. I perioder må du kunne arbeide utover normal arbeidstid.

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Erfaring med forebyggende arbeid knyttet mot barn og unge
  • Erfaring som prosessdriver, ledelse og prosjektleder
  • Gjerne erfaring med BTI som samhandlingsmodell
  • Relevant utdanning fra høgskolenivå/universitet

Personlige egenskaper:

For å lykkes i rollen er det viktig at du har god evne til å skape gode relasjoner, involvere og motivere andre til å yte sitt beste. Vi legger vekt på personlig egnethet.

Politiattest må leveres før tilsetting

Dette kan vi tilby:

  • Samarbeid med dyktige og trivelige kollegaer.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Arbeid i en nyetablert kommune, med gode muligheter til å påvirke utviklingen.
  • Lønn etter tariff.
  • Gode pensjons- og forsikringsordning gjennom KLP.

Du må regne med å bli innkalt til intervju. Vi ber deg oppgi referanser i søknaden. Du skal ikke sende inn dokumentasjon på utdanning og praksis. Dette tar du med til et eventuelt intervju. Gjelder også hvis du er en intern søker. For alle stillinger gjelder de regler som står i lover, reglement og gjeldende tariffavtale. Vi gjør deg oppmerksom på at ditt navn kan bli offentliggjort selv om du ber om ikke å bli oppført på søkerlisten, se offentlighetslovens 25-2.
Organisasjonen vil være i stadig endring. Det er derfor et krav at den som tilsettes er fleksibel i forhold til endringer i arbeidsoppgaver, samarbeidspartnere og organisatorisk plassering. Hvis du mener å ha fortrinn av stilling, ber vi deg opplyse om dette i søknaden, se hovedtariffavtalen 2.3.1

Kontaktpersoner for stillingen er: Arnt Ivar Jakobsen, mob: 917 94 327 eller Catrine Grongstad, mob: 481 31 909

Søknadsfrist: 13. mars 2023

Send inn søknad og CV her

Hvis du har behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, så kan du ta kontakt med Innbyggertorgene i Namsos kommune