Regnskapsmedarbeider

Grong kommune søker regnskapsmedarbeider i 100% fast stilling.

Da vår rådgiver økonomi skal pensjonere seg, søker vi hennes erstatter. Vi søker en serviceinnstilt regnskapsmedarbeider med god kompetanse innen regnskapsarbeid. Kjennskap til kommunalt regnskap er en fordel. Du har øye for detaljer, samtidig som du evner å se helheten. Regnskapsprogrammet vi bruker er Visma Enterprise, vi går over i Visma Enterprise pluss (skyløsning) fra 2025. På økonomiavdelingen er vi i dag tre ansatte, fordelt på 200% stilling.

Arbeidsoppgaver og ansvarsområder:

  • Regnskapsføring av kommuneregnskapet, kirke og andre regnskap (legat)
  • Løpende regnskapsføring og rapportering
  • Kundefakturering og betalingsoppfølging
  • MVA-oppgjør
  • Avstemminger
  • Sikre at gjeldende retningslinjer og god kommunal regnskapsskikk etterleves.
  • Vederlagsberegning (Beregne egenandel for kommunale helse- og omsorgstjenester)
  • Startlån

Nye oppgaver må påregnes ut fra endringer i fagfeltets rammer, ansattsammensetning mm.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant økonomiutdanning på bachelornivå. Lang relevant arbeidserfaring innen regnskapsarbeid kan kompensere for kravet til utdanning
  • Erfaring fra praktisk regnskapsføring er ønskelig
  • God systemforståelse og digital kompetanse – interesse for å utnytte tekniske løsninger
  • God kommunikasjonsevne på norsk, både skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper:

Vi søker deg som motiveres av å jobbe med arbeidsoppgaver knyttet til en økonomiavdeling og som kan være en bidragsyter både internt i avdelingen, men også ut i organisasjonen. Faget vårt og rammebetingelsene er stadig i endring. Det gjør at hele tiden må forbedre oss, ta initiativ til å være åpne for nytenkning, nye løsninger og nye måter å jobbe på. Du bør være:

  • Strukturert, nøyaktig og etisk bevisst
  • Endringsvillig og fleksibel.
  • Evne til å jobbe selvstendig og samtidig være en god lagspiller
  • Har evne til å håndtere stort arbeidspress i perioder

Personlig egnethet blir vektlagt ved alle ansettelser.

Du skal bidra til et åpent og godt arbeidsmiljø, der vi sammen bidrar til at vi utvikler hverandre og lærer av hverandre, samt gir hverandre konstruktiv tilbakemelding og god støtte i arbeidshverdagen.

Hva kan du forvente av oss:

  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Godt arbeidsmiljø
  • Gode pensjonsordninger
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn ihht. gjeldende tariff, kompetanse og ansiennitet

Tilsettingsvilkår:

Tilsetting skjer ellers på de vilkår som framgår i gjeldende lover, tariffavtaler og reglement. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger.

Spørsmål kan rettes til økonomisjef Linda Pettersen på mob: 906 93 496.

Søknad sendes via søknadsskjema på vår hjemmeside.

Søknadsfrist: 25. januar 2024.

Bekreftede kopier av vitnemål og attester vedlegges elektronisk eventuelt bringes med til intervju.