Sykepleier

Er du sykepleier og vil jobbe i en innovativ kommunal helsesektor?

Bindal kommune er en liten og godt drevet kommune som trenger nysgjerrige og driftige helsearbeidere som ønsker å bruke bredden av sin kompetanse! Vi har tre nye og moderne helsebygg oppført mellom 2020 og 2022. Byggene er fylt med teknologi som gjør det mulig å arbeide smartere og mer kompetansebasert. I Bindal kommune vil du arbeide i en organisasjon som er fremoverlent, nysgjerrig på ny teknologi og villig til å gjøre de endringer som er nødvendige for å yte best mulige tjenester!

Ved Bindal helse- og omsorgsavdeling er det ledig 100 % fast stilling som sykepleier, med etter nærmere avtale.

Fra januar 2023 er sykepleiertjenesten i helse- og omsorg driftes ut fra en felles turnus. Dette for å ivareta pasientenes behov for faglige forsvarlige helsetjenester. Samtidig som vi ønsker å øke fellesskapet mellom helsepersonell og styrke tverrfaglig samarbeid.

Kort om stillingen:

Stillingen er i felles sykepleieturnus som gir oppfølging til pasienter som mottar helse- og omsorgstjenester iht individuelle vedtak Inngår i et team med sykepleiere, helsefagarbeidere, fysioterapeut, ergoterapeut, kreftsykepleier og assistenter som jobber tett med pasientene på sykehjemmet og i hjemmetjenesten for å få til et helhetlig pasientforløp.

  • Oppmøtested for tiden på Bindal helsetun
  • Arbeidstid med turnus på dag, aften og natt
  • Årsturnus med minimum 300 helgetimer pr år
  • Mulighet for langvakter på 12/12,5 timer
  • Må legge frem politiattest ved tilsettelse

Ansvarsområdet og arbeidsoppgaver:

  • Ha ansvaret for sykepleiefaglig observasjon, tiltak og oppfølging av pasienter med ulike behov
  • Bidra til å sikre forsvarlig pleie- og omsorgstjenester, og at oppgaver utføres i tråd med kvalitetskrav og lovverk
  • Bidra til et godt samarbeid med pasienter og pårørende
  • Være aktiv pådriver for å skape et godt fagmiljø og bidra til samarbeid på tvers av faggruppene
  • Opplæring og faglig veiledning av kollegaer
  • Ivareta brukerperspektivet
  • Vi starter opp med sykepleiere i felles turnus og har tatt i bruk flere velferdsteknologiske hjelpemidler i arbeidshverdagen

Vi ønsker du at har:

  • Kjennskap til dataverktøy og EPJ-system
  • Fullført sykepleierfaglig høgskole utdanning
  • Nasjonal norskprøve nivå 3, og gode kommunikasjonsferdigheter
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Du evner å arbeide målrettet, selvstendig, strukturert og ansvarsbevisst
  • Du har god serviceholdning og godt humør
  • Fleksibel i forhold til arbeidsoppgaver, løsningsorientert, praktisk, trygg og bidra til et godt arbeidsmiljø
  • Faglig fokusert og liker utfordringer
  • Ønskelig med evne til å jobbe i miljø i omstilling
  • Din personlige egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr:

  • Trivelig arbeidsplass med god opplæring, oppfølging med fadderordning og veiledning
  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver i et aktivt, lærende og engasjerende arbeidsmiljø
  • Et bredt spekter av faglige utfordringer med brukere i alle aldersgrupper og ulike hjelpebehov
  • Opplæring i fagsystem som avdelingen bruker
  • Lokal avtale om avlønning for sykepleie- og vernepleierstudenter
  • Sykepleiere og vernepleiere i turnusstillinger som har mindre enn 10 års ansiennitet gis tilleggsansiennitet slik at 10 års ansiennitet oppnås
  • Søndagstillegg på kr 310,- på søndagstimer ut over 255,- pr år fra 15.01.2024
  • Godtgjøring på kr 5 000,- pr uke ved avvikling av noen av de tre ferieukene på sommeren utenfor ferieperioden
  • Sykepleiere i turnus godtgjøres med kr 20 000,- pr år som et rekrutteringstillegg

Som følge av ansettelse, kan det bli ledighet i andre stillinger med tilsvarende kvalifikasjonskrav. Søkerlisten vil da benyttes til å rekruttere inn i disse stillingene.
Det åpnes opp for at andre med annen kompetanse kan tilsettes, og det presiseres at personlig egnethet vil tillegges særdeles stor vekt.

Nærmere opplysninger fås ved henvendelse til leder institusjon Heidi Pedersen, mob: 482 24 778 – 957 64 860 eller leder i hjemmetjenesten Anita S. Lund, mob: 482 13 845 – 416 06 137.

For stillingen gjelder tilsetting, lønn og arbeidsvilkår iht. gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, herunder pliktig medlemskap i KLP med 2 % innskudd.
Gyldig politiattest må framlegges før tiltredelse av stilling.

Søknad med CV sendes postmottak@bindal.kommune.no, innen: 11. desember 2023

CV vil bli brukt som grunnlag i utvidet søkerliste. Vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju.